Tuesday, January 23, 2007

セッカク..  After all my effort..

Here's what I have been up to.
最近僕がやった事です。
The facts only.
真だけです。

4-A Class
四級Aの授業
My most difficult class's final.
僕の一番難しい授業の期末の試験です。

1.My time spent studying.
2.Contents of the test.
3.My study style:
4.The teachers teaching style.
5. Commentary (to occur after the test comes back)

①勉強する時間。
②試験の中身
③僕の勉強し方
④先生の教え方
⑤解説「試験が返した後書く」

1. My time spent studying:
①勉強する時間。
This is an example of how I study for a difficult final. In my defense I do study as the semester progresses, also. That aside: This is what I did during the three days leading up to the test and the day of the test until the test.
これは僕の難しい期末の試験の普通な勉強し方です。 僕はこの勉強し方以外本当に勉強していますよ。 ところで 次のことは試験の前の三日にしたことです。

A.Saturday From 11:00 until 24:00am I was in the lobbying studying.
Interruptions were: going to the bathroom eating supper and a trip to QQ for foods.
壱。 土曜日  1100から2400まで僕はずっとロビーで勉強しました。 中で 時々 トレイに行ったり 晩御飯を食べたり 99「QQ」へ食べ物を買いに行ったりしました。

B.Sunday From 13:00 until 19:00 studied grammar.
Yuudai came over and helped me understand the grammar
Interrruptons were: A nabe party in the evening for food, and a trip to QQ.
弐日曜日 1300から1900ま 文法を勉強しました。
ユウダイは手伝ってくれました。
途中で 一回 99「QQ」へ食べ物を買いに行きました。
そして 日曜日の晩で留学生達と鍋パーティをしました。

C.Monday From 16:00 until 1:00am the next day studied.
I slept until1500 then after eating started my studies
By the way, I went to bed at midnight which means I slept for 15 hours straight. (Studying apparently does a number on ones body.)
参月曜日  1600から0100次の日の午前まで勉強しました。
1500まで寝って 起きてから食べた後勉強するのは始まりした。
ところで 前の日僕は深夜に寝ました。  「勉強し過ぎて調子が悪くなるみたい」

D.Tuesday woke up at 8:00 Started study about 9:00 after food and a shower. Studied until the test at 12:45. One interruption, it took 20min from the time I left the dorms entrance till I got to the 4th floor of the building I have class in, where I studied until the test.
D.火曜日 8時に朝ご飯を食べたりシャワーに入ったりした後勉強するのは始まりました。1245時に試験が始まる前に ずっとべんきょうしました。 でも 会館の出口から授業の建物の四階まで20分で走ってから試験まで勉強しました。

Total hours in study in 4 days: Aprox 33 hours.
四日の間で勉強した時間のトータル:33時間ぐらい

2. Contents of the Test:

②試験の中身

A. A new article. This was a new article entitled: “The most scary thing” 134 lines. Also approximately 20 paragraphs of topic based information with an actual 40+ paragraphs if you count every paragraph separation in the article.

壱.新しい記事が出ました。「いちばん怖いもの」と言う記事 134行 そして20トピック的な段落があったんだけど 記事の段落を分け方で40段落以上ありました。

B. A new vocab list. Two pages of vocabulary words, two columns, and they are only written once in Kanji and once in Hiragana.

弐.新しい単語リストも出ました。 二枚で二コラムで全部は漢字と平仮名です。

C. The actual 4 page Test. I do not currently have this back yet so I am running from memory. The first two pages were questions about the new article. Questions like What does "insert never before seen grammar/word/phrase" mean? What are you afraid of? and What was the main character afraid of? Choose from the list below and if you are off by one this question is wrong. The last two pages were exactly like past tests except that past tests were only one page long. This means those last pages were all sentences taken from past tests. The third being sentences with words underlined that needed either Kanji written or the already present Kanji's reading. The last page was pieces of grammar that we were expected to create a sentence for each.
参。本当の試験は今の所持っていませんが来週先生が返すからとりあえず記憶を頼りに書いています。 試験は四枚。

最初の二枚は 記事と関係がある質問だけが出しました。

例えば 「不明な事、文法か言葉かセリフ、ここに入れて」の意味は何ですか? あなたには一番怖いことは何ですか? 筆者には怖いものは何ですか。 したのリストから選んでください。  一つだけあれば違ったら違います。 

最後の二枚は先の試験達と同じです。 実に先の試験から取った質問ばかりが出しました。  

D. A one and a half hour time limit.

四.一時間半の時限。

3. My Study Style.
③僕の勉強し方

A.Firstly there were six previous articles in this class and six tests in relation to them if you don’t count the final. I organized these after simplifying their names.

壱.最初に学期で期末の試験以外記事は六つだって普通な試験は六つでした。記事の名前を簡単にした後記事を整理しました。

-くしゃみ(Sneeze) 1 page/ 8 paragraphs/段落

-Body (Body Language/ボディランゲージ 1 page/ 9 paragraphs/段落

-飲み会(drinking party? page/ 5 paragraphs/段落

(This one I had borrowed from a classmate and hand wrote the entire thing since I lost my copy, この記事はクラスメートから借りてもらったので僕のコピーは僕の手作りでした。)

-冷める(cooling) 1 big page/大きい一枚 17 paragraphs/段落

-Bus (バス) 2 pages of text/二枚の文章 most/最高 21 least/最低 8 paragraphs/段落

-叫ぶ(scream) 3 pages of text/三枚の文章most/最高 35 least/最低 10 paragraphs/段落

Scream has a lot of mini paragraphs that consist of nothing more than “I like you”

叫ぶには「好きだ!」と書いたちちゃいな文章がいっぱいあります。

The final: Scary, 4 pages. At most 43 at least 20 paragraphs

期末の試験: 怖い, 四枚 最高43 最低20 段落

Yeah, it’s the longest. はい、一番長いのはですよ。

B.Finding the material I needed to memorize

弐.覚えなければならなかった材料の見つけ方

First, I would take each article and read it. While reading it I write down any words or compounds that I might have trouble with. Thus I had a list of vocab one page front and back for each article.

最初に記事をもう一回読みました。 あまり覚えていない言葉や複合語を書きながら読んでいました。 記事を一つは一枚で前と後ろに集めました。

C.Kanji Memorization

参.漢字覚え方

Then after that I took each page and looked up every Kanji I didn’t know well. I wrote it once, and then wrote down it’s readings. Then I entered the words I still needed to work on into a note book and practiced from that daily. This was done for only one week.

先の事の後よこ知らない漢字をすべて調べました。 その後一回書いて読み方を書きました。 まだよこ知ってない言葉を書き方の練習の本で書いて毎日練習しました。 「これは一週間の間ですよ」

3.The teachers teaching style

③先生の教え方

A.Article distribution

壱.記事の事

In class, we receive an article and a word list for that article. Then we study for it for the about two class periods. The next class after that we have a test which lasts for about fifteen minutes. The rest of that class we start the next article.

授業で記事と単語リストが出ます。 次の二つの授業ぐらいでその記事を勉強しました。次の授業で15分の時限の試験が出ます。 試験が終わってから次の記事を始まります。 

B. The teacher’s in class teaching style

弐.先生の授業で教え方

Okay, I am still just slowly working on this. The summary for now is that if I failed this class, I am going to be talking to somebody about this. That aside, the speech today went well.

No comments:

Post a Comment